Elevens val

Kom att tänka på en gullig sak om mig själv, haha!
Kommer ni ihåg när man gick i skolan och hade "elevens val"?
På lågstadiet hade vi typ en förmiddag eller eftermiddag med just elevens val, och senare i högstadiet hade man hela dagar & ibland halva veckan med detta "ämne".

Det jag skulle komma till var iaf, vad jag valde på mina egna timmar ;) haha!
På lågstadiet hade vi något vi kallade för skrivarstuga, och japp det var här jag hängde på EV.
Och herregud så jag skrev, tackar min mamma så sjukt mycket för att hon har sparat nästan alla av dessa historier & däckare & allt vad det var :D

Jag kommer speciellt ihåg en novell jag skrev om en drake, han bodde på havets botten & dansade balett i rosa tyllkjol (sjukt att jag ens visste vad det var i lågstadiet btw?). Alla var jätterädda för honom, tills en dag när en pojke av misstag simmade för långt ner & stötte på denna dansande drake :)
Jag vann faktiskt ett pris för bästa novell med mitt drakbidrag , haha! Så sjukt gulligt!



Men det kanske ska tilläggas att det var det enda glada jag skrev, annars var det mest otäcka historier om tältläger där det bodde mördarmonster & ridskolor med häxlärare! Fantasin var det då inget fel på va? ;)

Well, åren gick & vi kom till högstadiet :)
Jag gick i nian och det var elevens val, som vanligt!

Nästan alla andra valde att läsa upp betyg i olika ämnen för att förbättra sina chanser att komma in på förstahandsvalen till gymnasiet.
En del skrev bokrecensioner som man låg efter med (även jag).
Men vet ni, Emma hon valde hemkunskap, haha hemkunskap?
Jovisst, jag ville lära mig hur man redde såser, för det var jag inte så vidare bra på..
Alltså, jag typ garvar ihjäl mig åt det här, och det sjukaste är att jag var fasiken själv i hela köket också!
Eller ja jag & läraren förståss!



Idag har jag absolut ingen aning om hur man reder en sås, men jag fick i alla fall ett oväntat höjt betyg.
MVG i Hemkunskap ;)


Kommentarer
Postat av: Marica

Du är väl för gullig du emmsi :D

2011-03-10 @ 23:46:22
URL: http://maricajarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0