Otursmorgon

Herregud vilken morgon jag haft! Jag kan inte fatta att jag är så klantig & har sån sjuk otur ibland, och har det ena börjat så kommer det oftast bara mer. Vad är det dem säger.. En olycka kommer aldrig ensam?

Började med att i morse på jobbet när Micke skulle lämna Nemo i min bil, så går jag ut & ska kolla att allt är okej & så. JOVISST Emma låser ut sig själv, inga nycklar eller telefon! Crap, bara jag & frukostvärdinnan i hela huset + alla gäster såklart!
Hade ju setat snyggt om någon gäst kom ner & ville checka ut & receptionisten har låst sig själv ute & kommer inte in! Haha!
TUR som var, så hade jag precis pratat med frukosten & hon skulle komma över & hämta tidningarna efter brödleveransen.. Jag står & väntar ett tag, sen ser jag brödbilen åka förbi, så dröjer det inte länge fören hon kommer asgarvandes & släpper in mig, phuuu :)

Frid & fröjd, tills jag kommer hem. Ser att frukten i fruktskålen har gjort sitt, så börjar rensa ur den & diska ur den. Sen ser jag hur det äckligaste krypet jag någonsin sett kravlar sigg upp ur diskhon!
Det var enormt & alldeles fluffigt ( jag var väl nära att dränka stackarn, men ändå eeu), såg ut som dem här "fjärilarna" som han stoppar i munnen i lammen tystnar filmen ni vet? I Panik springer jag & kollar fönstern, alla stängda. Vart fan kommer den ifrån, skrek jag för mig själv! Haha såhär i efterhand låter det sjukt löjligt, men jag var så jäkla rädd alltså, inte en chans att jag kunde somna med den där lös i lägeneheten!
Så jag stängde in den i ett uppochner vänt durkslag, satte en tung porslingsskål ovanpå, så att monstret där inne inte skulle kunna rubba den & ta sig ut!



Efter en lång genomgång av säng & sängkläder + garderober lade jag mig i sängen & somnade totalt utmattad runt nio efter att ha legat klarvaken & stirrat, fått panik så fort jag tyckte mig känna något krypa under täcket.
När Micke kom hem från jobbet, släppte han ut den genom fönstret, SHOP så tog en fågel den, mohahaha! Så kan det gå! Karma is a bitch ni vet ;)

Åh herregud, vad länge jag blev sittandes, nu måste jag ta tag i städningen här!
Ha en toppendag finisar!
Hörs sen, Puss!



Byggde förresten en calzone på stranden på Åland, sandslott är ju så 2010 ;)

Kommentarer
Postat av: Annika Elvingsson

HAHAHAHAHA du är heeelt underbar vet du det :)

2011-08-11 @ 19:51:55
Postat av: Emma svarar

Haha men tack gulle! Jag tyckte dock att situationerna var allt annat än underbara ;) Höhö!

DU Är underbar däremot med dina kommentarer!

2011-08-13 @ 19:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0