Brandutbildning & Idolpremiär

Godkväll babebacons!

Hittade en bild från våran kryssning som jag heelt glömt att berätta om, det får bli en annan dag ;b

har haft brandutbildning idag + övning ( som om det vore på riktigt)
Måste säga att det kändes sådär när man såg att det "brann" på våning 6! Haha
Emma fick springa snabbt som tusan sex våningar upp i trappen! Tacka vet jag  vardagsmotion ;b
Det sjukaste var att vi glömde nycklarna till rummen, så A-M fick springa ner igen & hämta dem, medans jag drog ut vattenslangen!
Ett som är säkert är iaf att jag ALDRIG kommer glömma nycklarna igen!

Det var skitbra att jag gick den , så nu kan jag känna mig lite säkrare ifall det skulle hända!

Nu ska jag äta lite mat & mums mums , sen åker jag till Emelie & Tindra och kikar på premiärprogrammet av Idol :) Wiihoo!

Jobba sista natten inatt också , skönt! Jag behöver sova efter dem här intensiva dagarna, phu!

Sköt om er hjärtan!
See you!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej gumman !

Här kommer receptet , det var väldigt gott att byta ut jordgubbar mot björnbär ;)



ingredienser

4 st

2 st smördegsplattor

1 ägg till pensling



Fyllning:

1 dl kokos

2 dl vispgrädde

1/2 liter jordgubbar

1 msk florsocker + lite till garnering

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Lägg smördegsplattorna på en plåt med bakplåtspapper. Pensla med uppvispat ägg. Skär smördegen i fyrkanter, ca8x8 cm. Grädda mitt i ugnen ca 10 min. Låt svalna. Skär av toppen på smördegen och använd som lock. Rosta kokosen i torr stekpanna ca 2 min. Låt svalna. Vispa grädden. Skiva jordgubbarna. Blanda kokos, grädde och florsocker. Hit kan rätten förberedas. Lägg hälften av jordgubbarna på smördegsbottnarna. Fördela kokosgrädden på bottnarna. Lägg på resterande jordgubbar. Sätt på locken och pudra över florsocker.

2009-09-09 @ 11:49:44
URL: http://veronicajarl.blogspot.com
Postat av: Veronica

det var gott utan kokas också :)

2009-09-09 @ 11:51:28
URL: http://veronicajarl.blogspot.com
Postat av: marica

Heeej babe ! Nu va de längesen vi sågs .. :/ Men vi ses nog på fredag hos erica ?! Jaa, jag hoppas att allt blir bra :D Hahaa .. :D Missyousweetheart <3 Puss

2009-09-12 @ 15:15:33
URL: http://maricajarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0